بنیاد ایران شناسی

بنیاد ایرانشناسی سیزدهمین فصلنامه «مطالعات ایرانشناسی» را منتشر کرد

بنیاد ایران شناسی

سیزدهمین شماره از فصلنامه «مطالعات ایرانشناسی» (تابستان 1398؛ ویژه‌نامه استان مرکزی) با حمایتهای مشفقانه ریاست محترم بنیاد ایرانشناسی حضرت آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای و اندیشه و قلم متخصصان و پژوهشگران در حوزه ایرانشناسی و همفکری و همکاری گرم و صمیمانه دوستان، محققان و همکاران ارجمند در بنیاد ایرانشناسی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد، به نقل از معاونت پژوهشی بنیاد ایرانشناسی، مطالب ارائه شده در این شماره از فصلنامه بشرح زیر است:
‌»چشم‌انداز استان مرکزی در دوران باستان»؛ «گزارش نتایج نخستین فصل کاوش باستانشناختی تپه قلعه قلندران شهرستان شازند»؛ «گستره فرهنگ کورا- ارس (یانیق) در غرب استان مركزی»؛ «نقش سکه‌ها در بازشناسی جایگاه شهر (کرج اَبودُلَف؛ شهری تاریخی منسوب به ابودلف عجلی و میان اراک و بروجرد)، در فاصله سالهای 321-324 هـ.ق»؛ «بازشناسی راه بزرگ خراسان در استان مرکزی»؛ «مطالعه قناتها در شبکه آبرسانی طرح قدیم شهر اراک»؛ «آیینهای کهن آب در استان مرکزی»؛ «تعزیه و تعزیه‌خوانی در استان مرکزی» و در نهایت مقاله «اراک: روزهای نخست». در پایان نیز چکیده مقالات به زبان انگلیسی آورده شده است.
لازم بذکر است که با توجه به کارنامه شایسته این فصلنامه و در آستانه پنجمین سال فعالیت خود و با انتشار 13 شماره پیاپی بسیاری از استادان، پژوهشگران، هنرمندان و دانشجویان حوزه ایرانشناسی، شعب بنیاد ایرانشناسی از آن استقبال کرده‌اند و همکاری پیوسته‌‌ای نیز دارند. همچنین تمامی مقالات درج شده در این فصلنامه، توسط تیم داوری درون‌ بنیاد مورد ارزیابی قرار گرفته است.